Friday, June 5, 2009

Mistikus Hantu ( genre seram)

kondominium le Chateau,
spesifiknya 32a-1-18 lately ni telah diattack oleh "makhluk" yang dipanggil hantu.

Setelah 2 hari berturut-turut,
hari ke tiga aku adalah pilihannya....
Thanks to Wadi sebab bwk bala and then blah ~!

dalam keadaan mengantuk yg amat hebat,
ak balik umh sorang2 dari pelita bangsar.
tinggalkan helme, krie dan wadi yang masih rancak menjamah.
so, dlm tgh memanjat tangga lebeh kurang kul 2 pagi tu,
boleh lak serangan hantu pada hari2 sebelumnya
berlari2 dalam fikiran.
Terus meremang bulu roma aku!
chilakeee!

Bukak je pintu umh, ekor mata aku yang tak leh diam ni ter"capture" sang hantu
duk bertinggung kat tingkap depan aku. ~longgar lutut meq mak!
tapi xpe, aku stay cool dan gagahkan diri untuk bukak semua lampu.
terus satu rumah terang benderang macam esok nak raya!

aku jalan terus, masuk bilik, pakai towel, g toilet dan mandi *****
niat nak baca yasin, xjumpa kain pelikat pulak.
ke bilik helme, selongkar bilik~~~~jumpa.
credit to helme!

lokasi: bilikku

Bismillah........mula baca,
dan disini lah mulanya debaran maha hebat,
aku dah start terdengar bunyi tapak kaki di ruang tamu,
sekejap cam lari-lari sekejap cam jalan-jalan...
konco2 ny pulak duk main bukak tutup air kat toilet
trus aku nervous, bacaan jadi sangkut2...
tarik nafas dalam2, bukak mata, sambung baca.
"on and off" aku dikacau dengan modus operandi yang sama,
sampai la aku nak abis baca
baru "mereka2" ini diam.
tau takut...

tapi serious, memang goyang, memang nervous,
sampai haidar yang duk ketuk-ketuk pintu umah
sejam lepas tragedy tu pun aku pikir 2-3 kali untuk g bukak.
mana la tau kan...kot-kot hantu... mati aku!
yang dia ni pun satu lagi, dah la ketuk kuat, tak bagi salam pulak tu.
~haidar-haidar...

Keesokan harinya,
terus aku jadi front page/topic untuk discussion oleh semua...
penatlah jugak duk repeat cerita yang sama...
dats why aku post nie...
hihihi!


SUMMARY (oleh krew-krew seputeh)

Haidar : "makhluk tu baik, mungkin nak tegur kita yang terlalai"
Helme : "pikir positif meq" ( two thumbs up)
Wadi : Vroom! Vroom! start keta, balik umah sudaaaahhhhh!
Fikri : Aku dapat keja kat BSN ( lari topic )
Apiq : Kroooooooh! uhuk-uhuk, krooohhhh!
Anas : (senyum)..................(soda sedih)
Kak eja: "tu hantu pompuan, nak ajak ameq make love!"

terima kasih semua, sebab tenangkan aku yang hampir nak demam!

9 comments:

JatBee said...

isk isk
cuak2 mintak simpang laa..

Azmir Ahmad said...

uncle seekers pun bole berpeluh la...hahaha

Haidar said...

tu ken pelikat aku weh..
ooo angpa duk buat tempat streka baju nooo..
huh!!! :)

hEr namE is diEla said...

cis.. serem gilerrr..
asal tak panggil krew 'Pemburu Hantu' kat astro tu??
Leh jd Glam kejap :)

Azmir Ahmad said...

oihh...haidar... ye ke?

"Immmmm SOoooooRRRyyyy"

pemburu hantu???
kang diorang kena rasuk, aku gak yang harus jadi pawang...
nyusahkan!
hihi

Eamy said...

patut aku tgk kat bilik ko ada surah yasin merq hahahaha
ceh!klu xkerana hantu xder pun ko nk bace kan kan

Azmir Ahmad said...

cantikkk skit cik eamy!
pendinding tuhh!

Adi Afzal Ahmad said...

haa.... bertaubat lah anda sementara masih ada masa....

Azmir Ahmad said...

wei wei